Omvolking , is dat erg?

We horen er veel over:omvolking . Of hoor en zie ik dat alleen?

Ik moet straks even naar de Lidl voor wasmiddel, olijfolie en nog het een en ander.

Je mag het toch best zeggen? Dat je het lastig vindt, dat je steeds meer en vaker een buitenlandse taal om je heen hoort? Steeds vaker mensen om je hee ziet, die er anders uit zien? Ik vind dat niet zo fijn soms. Soms ook wel; dan zou ik graag wat mensen willen ruilen. Ik heb liever te maken met hoger opgeleide mensen uit Syrië, dan aso – volk dat hier geboren is, blank, van alles roept en zich vooral asociaal gedraagt. In elke stad kennen we dat volk en vroeger woonden die mensen – en iedereen weet wel waar je het over hebt, in bepaalde wijken. Over het algemeen, schrijf ik erbij! Tegenwoordig is dat trouwens meer verdeeld; als kind wist ik: die en die wijk, kan ik beter niet komen.

De directe aanleiding voor dit blog , was het bericht plus video over een bejaarde man van 73 die in elkaar geslagen werd. Zeker door kut Marokkanen!? Of door Syriërs ? Door asielziekers ? Nee, door een clubje jongeren en een vader uit Sint Willebrord . U weet wel, een dorp in dat gemoedelijke stuk van Nederland. Ligt dat nou aan mij….?! Dat kan best hoor, want ik kijk al 3 jaar geen tv meer, maar ik heb weinig gehoord over dit nieuws, maar begreep dat het filmpje viraal is gegaan, waarin vastgelegd is, hoe deze meneer geslagen en geschopt wordt. De camera is wel erg veel gericht op asielziekers? Als deze aanval was gedaan door jongeren uit (Noord) Afrika of het midden oosten zou er vast een hoop over te doen zijn. Of ben ik gek? Lijk me wel wat trouwens, gek zijn en ouderwets in het gekkenhuis. Dat het duidelijk, dat je anders bent, op vaste tijden krijg je te eten, je bed is opgemaakt en je kamer schoon.

Het betrof dus vooral jongeren uit een Brabants dorp, die daar rondsheuren op hun fatbike, inmiddels ook al “obesitas bike”genoemd. Ze rijden keihard door de wijk en ook door parken. Laatst werd mijn oude moedertje van 90 bijna onstersteboven gereden door zo’n Dikkie Dik op zijn fatbike. Mijn moeder schrok zich een hoedje. “Mag dat?!” riep ze . Of het mag of niet, ze doen het gewoon en iedereen moet aan de kant.

Terug naar de. vraag: is omvolking zo erg? Ik weet het niet. Ik zeg geen ja of nee. Wonen wij in een geweldig land? Nee, voor mij niet , want ik heb niks met dit land en nooit gehad. Zijn Nederlanders nou zo beschaafd en goed opgeleid en vertrekken velen en zijn er al veel mensen vertrokken? Of ze nou zo slim en beschaafd zijn….? Vraagteken. Of velen inmiddels al vertrokken zijn? ja. Dat schijnt wel zo te zijn. Verder weten we het nog niet zo precies. Ik niet tenminste. Ik ervaar wel de Oekraïners, die met velen om de hoek wonen. Wat zijn het voor mensen? geen idee. Die ik tegenkom, zijn niet erg vriendelijk.

Welke mensen vertrekken dan naar bijvoorbeeld zuid Europa of ver buiten Europa ? Veelal mensen die zich dat kunnen permitteren, mensen die goed kunnen ondernemen , maar niet het volk dat zich asociaal gedraagt en “ gewoon “ een baantje heeft . Ook niet de mensen die niet kan werken en afhankelijk is van de overheid .

Welke Nederlanders vertrekken , welke mensen uit andere landen , komen daarvoor in de plaats ? Ik ga het beleven . Of niet ? Dat is ook goed . “ Waar kan ik heen ? “