EK rekenen 2024

Bel jij de krant?! Ik zat een stukje voetbal te kijken! “Forza Italia!” riep ik nog. Al snel haak ik dan toch af hoor. Het boeit mij totaal niet. Ik ving nog wel bijzonder commentaar op: als het zo blijft gaat Italië naar de achtste finales. Zoiets hoorde ik. Bijzonder toch? Het is een rekensom eigenlijk dus? Ik moest terugdenken aan toen ik nog jong was en best goed in volleybal. Ik speelde ook competitie. Dan wil je toch winnen, als het kan? Nu is het een rekensom, in het EK rekenen. Zo ziet het er toch uit, vind ik. Iets van: ach, zolang we gelijk spelen is het goed. Op een andere manier is het ook een rekensom, als je kijkt naar wat die voetballers verdienen. Of: verdienen ze het of krijgen? Ze zorgen voor brood en spelen, afleiding voor het volk en meerdere partijen verdienen er flink aan. Dat dan weer wel. Gaat het nog wel over sport?

Afgelopen weekend op straat zei ik nog: “nee, ik kijk geen voetbal. Voor mij mogen ze het afschaffen. Niet de sport ,maar wel het GELD – circus. Ik bedoel:leuk hoor voetbal, voor de liefhebbers die van het spel houden. Naar sport kijken vind ik sowieso niet zo heel leuk. Ook hierin ben ik weer niet doorsnee: mannen kijken voetbal , formule 1 en darten, hoewel darten al geen hype meer is volgens mij. Toch?Ik hoor er tenminste geen man meer over. Ik kijk naar de foto, naar de man in blauwe broek in zijn kraam. Zou ij van hengelsport houden? De EK hengelen in Frankrijk ? Terug naar voetbal ; vanavond is het weer zover, las ik net. Tegen Oostenrijk, in Berlijn en verder weet ik het niet. Ik weet het überhaupt niet meer;waar gaat het heen? Ja, nu zijn de ogen weer even gericht op de zomervakantie. In België en Frankrijk begint het maandag en duurt het 2 maanden. Ook sport! Sport voor ouders, want hoe maak je 2 maanden vol? Of zes weken, voor de kinders in Nederland. Ik wil elk lezer een goede zomer toewensen, zonder of met EK. Zonder of met atletiek of wat er dan ook voor sport is. Sport lekker zelf…! Met of zonder camera bij de hand. Of smartphone. Dat is ook heel gewoon geworden. Met je smartphone de fitnesszaal in . Hoe kan het ook anders? Ja, eh niet! In je fitness app mot je toch bijhouden wat je gedaan hebt, wat je nog moet en wat super handig is: je hebt je eigen muziek bij je , je eigen air pods, die verbinding maken via de straling van een blauwe tand , maar waarom heet het eigenlijk bluetooth? Ik ben ook daar weer een van de weinige gekkies , die de smartphone in het kluisje laat. Lekker bezig met aptitud física ! Dan kan ik ook niet afgeleid worden door dat ding, maar velen vinden het heerlijk: tijdens fitness nog bellen of appen. Ik ga eens even lopen: gewoon buiten, met hond en zoals altijd zonder schermpje en air pods…die heb ik niet. Naar muziek , een boek of podcast luisteren kan ik thuis. Die luxe heb ik dan wel!

Fijne zomer!

Plaats een reactie