Over gezondheid gesproken

ik voelde me al een tijdje niet erg gezond.

Ik ben uit het jaar ’68 , dus reken zelf maar uit, hoe jong ik dan ben. Laten we zeggen: leeftijd gaat echt wel spelen.

1 maart 2021 was mijn officiële stopdag, al was ik al een paar dagen daarvoor gestopt ….niet met leven nog, maar met roken.

“In het begin zul je eerst aankomen”, zei de praktijkondersteunster, maar het ging anders. Door stress , had ik minder trek dan normaal. Ik viel dus juist wat af! Toen een oude vriend kwam en het hem opviel dat ik was afgevallen, zei ik: “gewoon door de stress.” Hoor je wat je zegt? , vroeg hij nog en ja dat had ik goed gehoord . Lang verhaal kort: later ging het wat beter met me, maar ging ik ook meer eten. Wandelen met de hond is echt geweldig voor mij , maar wat meer beweging mag wel. Dit was het idee: in 2024 wil ik fitter worden! Met ons colere weer, fiets ik minder, volleybal gaat al jaren niet meer (vanwege rug en knie) , zwemmen vind ik fijn , maar niet tussen 07 en 08 uur of op een tijdstip dat de meeste mensen lunchen. Een proefles yoga; not my cup of tea zo bleek en Chi Kung , nee niets voor mij. Dan toch maar fitness. Na verschillende proef-dagen en dagpassen, me gisteren ingeschreven bij een sportcentrum , waar het wel prettig voelde. “Gewone ” mensen , een beetje contact , er hingen tv’s en die zullen ook aan kunnen, gok ik zo en gewoon een nette kleedkamer , douche en gratis kluisje. Ik kan hier ook meedoen aan een groepsles zoals spinning.(geloof ik) Ik denk : een goede stap gezet. Niets doen is achteruitgang. Dat extra gewicht is ook niet erg goed. De uitspraak van Johan, klopt ook hier weer: “elk nadeel, heb ze voordeel”, maar is dat nou mijn voordeel? Vooral in het voordeel van de broekenwinkel en daarbij gaan mijn nog mooie broeken naar de Kringloopwinkel. Niet zondag “die hendjes de lucht in!” , maar de beentjes de frisse lucht in en waarschijnlijk wel met een dak er boven.

Een gedachte over “Over gezondheid gesproken

Plaats een reactie