Het houdt niet op ; nep profielen

Wie bedenkt dat ? En hoe lang gaat dat door ?Net vond ik er weer één in mijn mailbox van micro zacht : een e-mail uit Verweggiestan, slecht vertaald , maar je kunt het wel begrijpen: Een meisje , niet lelijk wil mij ontmoeten . Ze hoopt ook dat ik onze kennismaking zal voortzetten? Haha! Dat is ook grappig. Hoe kun je iets voortzetten, wat er nog niet is? Oké, stel dat het ècht was, dan zou iemand kunnen schrijven: ik schrijf je omdat ik je zou willen leren kennen. Dat kan! Heb ik eens meegemaakt. Heel bijzonder was dat en we zijn zelfs gaan wandelen, langs de Maas.

“Zulya” schrijft dit en het werd verzonden om 01:04 Amsterdamse tijd :

“Goede middag!!!
Hoe is het?? Ik schrijf om je te leren kennen… Wil je met een ontmoeten van een meisje voor een serieuze relatie?!?
Je kunt me noemen Zulya! Ik hou van sporten en wandelingen in het park.. Ik ben een eenzaam meisje!
Ik heb al een hele tijd geen serieuze relatie meer gehad met een man. Ik zou het leuk vinden je beter te leren kennen. Als je me schrijft, kan ik je meer over mijn hobby’s schrijven.
Ik hoop dat je wilt voortzetten onze kennismaking. Ik stel voor om foto’s en ons levensverhaal uit om elkaar beter te leren kennen..”

Is goed, Zulya! Dan zie ik je zondag om half vijf voor een wandeling in het zuiderpark. Mooie naam wel, Zulya! Ik heb niet kunnen achterhalen wat de betekenis van de naam is en ook niet welk “bedrijf ” er achter zit. “Als je me schrijft, kan ik je meer over mijn hobby’s schrijven” ? Want dat kon je niet direct schrijven ?

Het houdt niet op; nep profielen.

Blijkbaar levert het nog steeds op?

Nep profielen op datingsites, via email of via sociale media.

Hoe ze aan jouw [mijn] emailadressen komen, weten we en toch interesseert dat haast niemand iets:

We gaan vrolijk door met bedrijven als Meta , Google, Microsoft en geven hen gratis onze gegevens .