Geen baan?Geen date! 

“Bijzonder knap, super sociaal of heel erg slim. Het maakt niet uit wat je kwaliteiten zijn, als je geen werk hebt, kun je een date wel vergeten. De singles van nu zijn op zoek naar een partner met werk.Men gaat voor zekerheid en een goed salaris, dus wat is minder aantrekkelijk dan een slecht betaalde baan? Helemaal geen baan. Uit onderzoek van datingsite “It’s Just Lunch”,  blijkt dat ‘werkloos zijn’ een van de grootste turn offs is.”

Bovenstaande tekst heb ik even geleend en geknipt uit een artikel. Ik kan zeggen dat bovenstaande *meestal klopt en een kleine aanvulling daarop:

De singles van vroeger trouwens ook. Daar zit geen verschil in!

Ik heb het meer dan eens een kans gegeven : de bekende datingsites en 2 apps, in de betekenis van applicaties . Anders zou je onterecht kunnen denken , Ja hee, 2 appjes.

* 2 keer kreeg ik een korte relatie met een vrouw, terwijl ik geen betaalde baan had. 1 vrouw was zelf afgekeurd voor regulier werk en de andere vond het geen probleem(denk ik) .

Ik ga proberen te omschrijven hoe die ervaring met datingsites is geweest. Ik kan wel zeggen, dat “het onderzoek” nu is afgerond.

Wat mij op de eerste plaats opviel, was het grote aantal gratis leden. Ik kijk naar de vrouwenkant ,voor de duidelijkheid. Ik kan gerust stellen ,dat heel veel vrouwen niet serieus op zoek zijn, maar zich voor de gein inschrijven en wat rondkijken. Eens kijken wat er gebeurt. Dat kan ik je vertellen, omdat ik inmiddels ook heel wat vrouwen heb gesproken over dating. Zie je er als vrouw een beetje leuk uit, zit je mailbox, binnen een dag ramvol met berichten en likes. Er is wel een verschil tussen de ene datingsite en de andere: op sommige datingsites, kun je als gratis lid, geen berichten lezen of sturen, soms kun je als je een bericht wel lezen , maar geen antwoord geven en soms kun je op een hartje tikken met je vinger (wie heeft er nog een muis? 😉 ) waarmee je de ander laat weten dat je interesse hebt. . De profielen van vrouwen die niet serieus zijn, kon ik na een tijdje wel herkennen. Meestal enkel een foto , maar geen tekst . Een leeftijd en provincie of woonplaats ingevuld , dat regelmatig niet blijkt te kloppen. Soms / vaak niet eens uit het Nederland, hoewel ze dat wel hadden ingevuld.

Het volgende dat mij is opgevallen, is dat er tegenwoordig veel vrouwen dating verslaafd zijn. Het is een nieuwe hobby. Een paar keer kletsen en dan afspreken voor een drankje en/ of een hapje . Gezellig en een “fatsoenlijke man “ betaalt . Dan volgt er misschien nog 1 berichtje , maar niet om af te spreken maar ééntje die het goed: (een tip misschien wel?) “ Bedankt voor de gezellige avond . Het ligt niet aan jou , maar ik ben er achter gekomen dat ik niet toe ben aan een relatie . “ Dit is een bericht dat zowel door vrouwen als door mannen geregeld gebruikt wordt. Zoals ik eerder al schreef , heb ik ook gesproken met verschillende vrouwen over hun ervaringen op datingsites . 

Dat kan hè, dat je toch niet toe bent aan een nieuwe relatie. Dan zou ik mijn profiel verwijderen en het lidmaatschap opzeggen. Logisch toch? Helaas pindakaas! Je logt weer in en je vorige date staat idd niet meer in het rijtje . 

Ahum! Voor een dag ja. Daarna zie je haar weer gewoon online , gewoon weer op zoek naar de volgende gratis (diner) date. Gewoon voor de lol, de spanning, aandacht en misschien wel seks . 

Update : 30 maart 2023 .

Hoe kom ik er op, deze oude tekst weer op te zoeken en na te lezen? Omdat gisteren, 29 maart een oude vriend , die mij niet meer kent, een berichtje stuurde als reactie op mijn boodschap “ ik ga bijna altijd overal alleen naar toe” : of een datingsite misschien wat voor me is? Tinder? “ vrouwen genoeg, lijkt me “ , schrijft hij nog . De laatste zin, klopt wel , denk ik. Er zullen in Nederland op zich genoeg vrijgezelle dames zijn.Ik zei al: hij kent me al lang niet meer en weet niet dat ik alle soorten van datingsites , soms betaald , soms gratis wel geprobeerd heb vroeger. Geen baan, geen date, is één en vind je wèl een date, moet er nog voldoende aansluiting zijn. Dat is eigenlijk één , 1a.

Happy Pancake

Een gedachte over “Geen baan?Geen date! 

  1. Sophie

    Wat leuk die eenhoorn ! Er zijn wel meer eenhoorns in het land , lijkt mij: mensen zonder werk om wat voor reden dan ook? Mensen die anders denken ? Mensen die op een of andere manier niet zo goed passen in deze wereld ? Jammer hè, dat daar geen platform of site voor is ?

    Like

Plaats een reactie