Geen internet

Sinds zaterdag heb ik geen internet . Best een hele belevenis .

“Geen verbinding , bel kpn “

Dit is volgens mij het probleem:

– KPN ;

in het ene systeem staat mijn abonnement op gereed , in het andere moet het nog verwerkt worden . Ik hoorde al verschillende medewerkers met verschillende tongval “ dat is vreemd “ en dat is het ook.

Bij het hele bedrijf KPN is er niemand die dit handmatig kan zetten op “verwerkt “ .

– Dat gaat vanzelf en kan een paar werkdagen duren . 

Dat is weer een nieuw verhaal. 

Wil je lachen ?Wil je geld ontvangen , los van of je kwaliteit levert , ga dan werken . Maakt niet uit bij welk bedrijf . Dit is hoe werken werkt bij bedrijven , zoals kpn , ziggo , Tmobile , het maakt niet uit . Je houdt een standaard riedeltje en je geeft de schuld aan het systeem . Dat systeem heeft zichzelf gemaakt . Zo knap zijn computers al : die kunnen zelf systemen maken . Soms worden ze ziek van een virus , soms staan er wat eentjes en nulletjes niet goed, maar op de hele wiede wereld , kan niemamds dat los oppen.

Mensen moeten nou eenmaal werken, hoor ik al een groot deel van mijn leven . Dat doen zij. Dat wel.

Stel je voor , dat de vuilnisman dat zou doen : zij of hij staat achter op de vuilniswagen van half acht tot 4, maar laat de vuilnisbakken of zakken staan . Of de huishoudelijke hulp die enkel koffie drinkt en niks schoon maakt . Hoe zouden mensen reageren op zulke vuilnismannen ? En vrouwen ook. 

Ik denk zo : ach ja, het geeft niet, ik zet de volle klojo wel weer in de tuin . Ik bedoel kliko , maar het systeem schrijft klojo . 

Inmiddels dag 3 zonder internet en dus ook zonder telefoon en zonder tv . Geen Whatsapp 😉 , geen telegram , maar wel sms . Dat is het systeem waar WIJ in zitten . Dat ga je zien als je afgesloten bent van internet . Heerlijk natuurlijk , als je in een Natuurhuisje zit in het bos , voor een week vakantie.

Dan is het zalig ! “ Even helemaal niks “ , is heel veel : bomen , aarde , gras , water , kunnen wandelen , rust, een hele week geen bereik en dus. minder prikkels.

Wat is kpn eigenlijk? Waar staat dat voor ? Koninklijk en dan ? Ik zou het moeten opzoeken ; erg Koninklijk is het niet. Hoewel ? Is WA zo koninkrijk eigenlijk?

Vroeger baalde ik al als ik een paar uur geen internet had bij @home. Dat was overigens wel de beginperiode van het huidige Ziggo . Ik herinner me dat er dan zelfs in het weekend een storingsmonteur kwam om te helpen .Morgen dag 4 of ….of zou het morgenmiddag dan toch verholpen zijn? We gaan het zien . Of ik in elk geval .

Bla bla bla

Hoofdstuk 2 : ik vreet mijn hoed op

“ ik vreet mijn hoed op als dit een technisch probleem is” , heb ik gezegd aan de telefoon tegen een man van klantenservice .

11 juli 2023 . Waar is mijn hoed ? Weg , opgegeten met

excuses ;

Ook ik bied mijn excuus aan. Het bleek namelijk toch een technisch probleem te zijn, waar niemand aan had gedacht : het kastje van glasvezel moest vernieuwd worden, na 2 jaar. Nou ja niemand ? Bijna niemand ! De monteur zei met brede glimlach al voor dat hij binnen was, dat hij wist wat het probleem was en heeft inmiddels al honderden van deze kastjes vervangen . Toch weer wat geleerd? Dat het soms toch anders is, dan je denkt. Dat een draagbare FM/DAB+ radio wel erg fijn is, op zo’n moment; dat er erg veel vast hangt aan internet. En zij, wat hebben geleerd? Dat is niet aan mij. De monteur vond het maar vreemd en zei dat de collega’s van klantenservice nu toch wel op de hoogte zouden moeten zijn van dit euvel. Wat ik ook geleerd heb: dat het maar goed is, dat ik geen hoed heb. Misschien heb ik nog iets geleerd hier van? Bij mij is het regel dat als ik begin aan een nieuw contract voor internet en telefoon, er altijd een en ander misgaat. “Waarom stap je dan ook over?” smsde een vriend. Nu we er met z’n allen toch in zitten, wil ik vooral dat het goed werkt. Misschien is dat nog belangrijker dan de tientjes die ik bespaar.